Începe vara meditând

Ultimele zile de mai sunt pe cale să se termine și vom bifa, oficial și cu acte în regulă, ziua de 1 iunie, începutul verii.

Chiar dacă mulți se gândesc deja la concedii și cum să fugă mai repede de (la) muncă, eu cred că dacă faci ceea ce-ți place, singurul stres pe care îl poți avea este cel dat de variațiile dintre temperaturile ridicate de afară și aerele condiționate din mașină sau de la birou.

De săptămâna trecută am început să reascult în fiecare seară câte un podcast de meditație care mă ajută să construiesc un somn mult mai satisfăcător pentru că în urma câtorva exerciții de meditație mă relaxez și îmi este mult mai ușor să adorm.

Știind că va veni vara, iar eu nu suport temperaturi peste 25 de grade Celsius, am zis să mă pregătesc din timp pentru seri de vară în care voi dormi liniștit datorită meditației.

Fie că vorbim de eliberarea de stres, fie că vrei să ai un somn mai liniștit îți dau 3 motive pentru care să practici meditația:

  1. Te ajută să renunți la griji. În ziua de astăzi, când suntem acaparați de informații pe atâtea canale și prinși de sarcinile de serviciu este greu să ne așezăm în pat și să uităm instant de ce avem de făcut pentru ziua următoare. Însă, meditația este un prim pas.
  2. Îți dă o stare de beatitudine (bliss). Fără medicamente sau tratamente periculoase, câteva minute de exerciții de respirație sau de ascultare a unor piese calme, obții o stare ușor euforică ce te liniștește — fără efecte secundare.
  3. Poți să o practici oriunde și oricând. Chiar dacă eu prefer să o integrez în programul meu înainte de somn, meditația poate fi practicată oricând. Poate avea efecte benefice în timpul programului, înainte de o întâlnire sau de lucru la o sarcină importantă, pentru că te reechilibrează și îți dă energia să rezolvi provocările cu maximă încredere.

Mai jos ai un clip cu Dan Harris, corespondent ABC și autor al cărții 10% Happier, care vorbește despre meditație și cum l-a ajutat să treacă peste un atac de panică suferit în direct.

Dacă vrei să încerci pe propria peiele, am adunat câteva linkuri care să te ajute să începi propria practică meditativă:

  • The Meditation Podcast - episoade de vreo 20 de minute în care ești ghidat să meditezi cu un anumit scop. Este podcastul pe care îl folosesc seară de seară și fiind aproape 30 de episoade este perfect pentru a asculta câte unul în fiecare seară.
  • The Guardian/Meditation - o listă de articole de la unul dintre cele mai prestigioase publicații ale lumii
  • UCLA Mindfulness Awareness Center - câteva materiale audio de meditație ghidată

Te invit să încerci măcar de câteva ori meditația, să îi dai șansă, deși este posibil să fi auzit tot felul de mumbo jumbo despre ea, poate chiar că are rădăcini supranaturale. Meditația este o practică terapeutică asemenea sportului sau cititului și este dovedit științific faptul că produce schimbări pozitive pentru oamenii care o folosesc.

Pentru întrebări sau comentarii, poți scrie mai jos sau pe mail la contact@liviuvasilescu.ro.

Toate bune!